Історія легендарного бренду Ray-Ban бере початок наприкінці двадцятих років минулого століття. Авіаційна промисловість стрімко розвивалася. У 1927 році пілот Лінденберг здійснив перший переліт через Атлантичний океан на моноплані “The Spirit of St.Louis”. Розвинені країни активно вкладали кошти в розвиток військової авіації. Відкрилися комерційні авіалінії і скоро небеса заповнилися крилатими машинами.
Але там за хмарами залишалися проблеми. Однією з найсерйознішою проблемою став блиск – яскравий блиск, що засліплював очі пілотів. Це було так болісно, що у пілотів американської армії з’являлася нудота і головний біль.
Baush & Lomb – Anti-Glare – Ray-Ban
1929 року лейтенант Джон Мак-Креді з ВПС США звернувся до компанії “Baush & Lomb” із проханням розробити захисні окуляри, які захищали б очі від блиску, так, щоб пілот ясно і чітко міг бачити навколишній простір. Вчені фахівці компанії прийняли виклик і взялися за дослідження світлових ефектів і впливу на зір сильних джерел світла.
Компанія, яка вже тоді була лідером у галузі оптики, зуміла розробити скляну оптичну лінзу, здатну затримувати значну частину видимого світла, зберігаючи при цьому можливість чіткого огляду. У результаті було створено окуляри із зеленими відбивними лінзами, які затримували ультрафіолетові та інфрачервоні промені і забезпечували високу чіткість зору. Ці лінзи зеленого кольору отримали назву Anti-Glare.
Пілоти військово-повітряних сил США нарешті отримали захисні окуляри, здатні не тільки позбавити їх блиску, що засліплює очі, а й послужити перепоною для інфрачервоного та ультрафіолетового випромінювання.
У 1936 році компанія “Baush & Lomb” ознайомила потенційних споживачів із першою, призначеною для серійного виробництва, моделлю сонцезахисних окулярів, що отримала назву “Anti-Glare”. Вони мали пластмасову оправу і коштували 3,75 долара США за пару – у 15 разів дорожче від інших сонцезахисних окулярів, що були тоді на ринку. У 1937 році, “Baush & Lomb” організувала власне дослідження можливостей широкого збуту свого виробу.
Першим кроком до завоювання популярності стала зміна назви з “Anti-Glare” на “Ray-Ban”. Цю торговельну назву було зареєстровано в Бюро патентів і торговельних найменувань США 1937 року. Двома місяцями пізніше реклама сонцезахисних окулярів “Ray-Ban(R)” з’явилася на сторінках газет і журналів.
Другим кроком став випуск великих сонячних окулярів Large Metal – вони нагадували ті, які носили авіатори. Модель для професійних пілотів Large Metal протягом сімдесяти років залишається в строю, користуючись незмінною довірою авіаторів усіх рангів.
На початку сорокових років компанія спрямувала значну частину своїх виробничих і науково-дослідних ресурсів на потреби оборони. Але одна з розробок знайшла застосування і на ринку сонцезахисних окулярів – це були лінзи з градієнтним дзеркальним покриттям.
Окуляри Large Metal з градієнтним дзеркальним покриттям вперше надійшли в продаж 1948 року. Сьогодні ця технологія використовується в окулярах для водіїв Ray-Ban Driving Glass B-15 TGM(TM).
У 1952 відбувся справжній переворот в історії розвитку сонцезахисних окулярів: компанія “Baush & Lomb” розробила нейтральні лінзи зі значним коефіцієнтом світлопоглинання, які могли знайти широке застосування. Цим новим лінзам зеленого відтінку, що пропускали 15% видимого світла, було присвоєно найменування Ray-Ban G-15(R). І донині вони залишаються найпопулярнішими.
У повоєнні 50-ті, коли слава і вплив Голлівуду стали набувати загальносвітового характеру, а В’єтнамський синдром з його антимілітаристським духом освоювали поки ще французи, з’явилася знаменита модель Wayfarer, що поклала початок світовій славі Ray-Ban. Модель набула популярності за межами вузького професійного кола пілотів, знайшовши масу шанувальників серед голлівудських кінозірок.
У наш час окуляри Ray-Ban стали зразком якості та модного дизайну при збереженні власного неповторного стилю і традицій. Контроль якості окулярів, мабуть, може змагатися з будь-яким сучасним італійським брендом. Недарма, нині виробництвом окулярів марки Ray-Ban займається гігант очкової оптики італійський концерн Luxottica Group. Щорічно у світі понад 10 мільйонів людей віддають перевагу окулярам під нев’янучою маркою Ray-Ban.
Значущі події історії Ray-Ban
Сонцезахисні окуляри Ray-Ban були першими, створеними для армії в США 1929 року. Ці окуляри нового типу здатні були захистити очі пілотів від яскравого світла на великих висотах і водночас забезпечували хорошу видимість і коректну передачу кольору.
1936: Сонцезахисні окуляри Ray-Ban, відомі тоді як “антивідблискові”, представлені широкому загалу. Перша модель являє собою пластикову оправу “авіаційної” форми.
1937: Торгова марка Ray-Ban зареєстрована і вперше з’являється в рекламних оголошеннях.
1952: Випущено окуляри в стилі Wayfarer. Завдяки простим чітким лініям і зручності окуляри Wayfarer моментально стають класикою.
1961: Ставши лідером на ринку, Ray-Ban розпочинає тривалу співпрацю з Голлівудом, домагаючись демонстрації своєї продукції у фільмі “Сніданок у Тіффані”, в якому Одрі Хепберн з’являється в окулярах колекції Wayfarer.
1960-ті: Випущено серії Olympian I і II, а також Balorama.
1980: Перший випуск сімейства Wings. Новий революційний стиль бренду: модель унісекс, що поєднує зручність Aviator з єдиною лінзою, яка з’явилася вперше, надає окулярам футуристичного вигляду, і донині не вийшла з моди.
1999: Luxottica Group купує бренд Ray-Ban.
2003: Перше розширення лінії – випуск колекцій Ophthalmic і Junior.
2004: Випуск колекції Junior Ophthalmic.
Останні технічні новинки Ray-Ban
Лінзи Ray-Ban RB-50™ являють собою новітню розробку технології дзеркальних фотохромних лінз. У нормальних умовах їхня здатність до світлопоглинання становить 80-90%. В екстремальних умовах – за знижених температур і значної інтенсивності сліпучого очі світла – світлопоглинання досягає 92%.
Лінзи Ray-Ban RB-50 Ultra, які відкрили нову еру, захисту зору від сліпучого світла. Вони дають практично повний захист від поляризованого концентрованого світла – світних плям світла, відбитого від поверхні снігу або води.
Скло RB-50 Ultra поєднує в собі переваги стекол RB-50 зі здатністю поглинання поляризованого світла. Поглинання поляризованого світла неймовірне – до 99,97%. Майбутнє лінз Ray-Ban стане продовженням історії технологічних успіхів, подальшого поліпшення якості та стилю, що не застаріває, що стане гарантією того, що вони надалі залишатимуться світовим лідером.
Найкращі у світі сонцезахисні окуляри
Таке стверджувати не може ніхто з інших виробників сонцезахисних окулярів. Ray-Ban може дозволити собі стверджувати це, спираючись на своє провідне становище в галузі технології, чудової якості продукції, а також відданості загальній ідеї і таланту своїх співробітників.
Марка Ray-Ban заслужено здобула популярність у всьому світі завдяки своїм чудовим оптичним властивостям, якості та незмінному стилю. Це одна з тих назв, які асоціюються з чудовою якістю і незрівнянною ефективністю, виробленими в півстолітній невтомній боротьбі за лідерство в галузі технології.
Ось чому компанія “Baush & Lomb” почала свій шлях, встановлюючи найвищі стандарти і перевершуючи їх. Вона продовжує робити це і сьогодні, укладаючи все нові й нові цеглини в будівлю успіху сонцезахисних окулярів Ray-Ban.